headerphoto

Filip Fuchs: Prelet nad hypermarketovým hniezdom

Vydalo NESE Hnutí, 120 strán A5, cena 3 EUR

Množstvo západoeurópskych miest sa už poučila a v snahe minimalizovať negatívne dopady hypermarketov zostavuje podrobné plány, koľko nových obchodov si mesto môže dovoliť a za akých podmienok. V Českej republike oproti tomu snahy o usmerňovanie hypermarketov zatiaľ odmietajú, najčastejšie s poukázaním na všetko možnú voľnú ruku trhu. Hypermarketove reťazce majú obrovskú ekonomickú moc a z nej vyplývajúcu moc politickú.
Ďalším faktorom, ktorý im pomáha pri ich víťaznom ťažení nad našími mestami, býva nízky záujem občanov o dianí vo svojej obci. Ale aj vtedy, ak občania vyjadria svoj nesúhlas, presadzujú zástupcovia mesta záujmy obchodných reťazcov bez ohľadu na verejnú mienku a niekedy aj bez ohľadu na zákony. Dokladajú to aj príklady popísané v tejto publikácii, ktoré bohužiaľ nie sú ojedinelé.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára